volvo_c70_cabriolet.jpg

Het verhaal van Volvo cabriolets is zo oud als de Volvo auto zelf. In 1927, de eerste Volvo-auto was een open auto, de ÖV4. Tijdens de 1930er jaren werd er een aantal cabriolets gebouwd op verschillende Volvo-chassis door onafhankelijke gespecialiseerde carrosseriebouwers. In 1956 - 57, werd de beroemde Volvo Sport (P1900) geproduceerd in een zeer beperkt aantal van 67 exemplaren, waarvan de meeste bewaard gebleven tot op deze dag.

Velen waren verbaasd toen de Volvo C70 Cabriolet werd geintroduceerc in 1997, deze was veruit de meest exclusieve en dure auto met een Volvo-badge tot dan toe.

Echter, de Volvo C70 Cabriolet is verre van gewoon mooi. Eerst en vooral was het een spannende 'drivers car' met bijna dezelfde eigenschappen wegligging als de Volvo C70 Coupe, en met de topsnelheid en acceleratie veel dan de meeste zogenaamde 'sportwagens'.

Volvo had voor veiligheidsredenen lang geaarzeld om een open auto te bouwen. Dankzij de Volvo ROPS (Roll Over Protection System), waarmee innovatie, veiligheid werd geïntegreerd, Kwam hij er dan toch eindelijk. Zelfs als de open auto over de kop zou slaan was er veiligheid. dankzij een automatische roll-over-bar, die werd geactiveerd in het geval van een ongeval.

Volvo C70 Cabriolet was de eerste plaats bestemd voor de Noord-Amerikaanse markt, maar de open Volvo werd al snel populair in diverse andere markten met een klimaat ten gunste van open auto's (de Volvo C70 Cabriolet is natuurlijk ook verkocht in koude landen, zoals Zweden, maar in kleinere aantallen) .

De Volvo C70 Cabriolet combineert haar mooie uiterlijk en hoge prestaties met superieur comfort, dankzij een ergonomische interieur, topklasse audio-apparatuur. De soft-top bood dezelfde isolatie (of beter) dan een conventionele stalen dak.

Productie van Volvo C70 Cabriolet vindt plaats op het Uddevalla plant in een beperkte oplage.

Model: Volvo C70 Cabriolet / Convertible
Productiejaar: 1997 ->
Deel: Productie draaien, Algemene specificaties, Aantal auto's
Body: 2-deurs cabriolet
Motor: 5-cilinder in-lijn DOHC, 1.984, 2.319, 2.435,
Transmissie:
5-speed, 5-speed automatische
Remmen: Hydraulisch, schijfremmen rondom
Afmetingen:
Totale lengte 472 cm, wielbasis 266 cm

Mannessen Engines

Motorrevisie - Soesterberg

Mannessen is gespecialiserd in de revisie van uw oude of nieuwe Volvo motor. Uw oude volvo motor kan bij ons langskomen voor een kleine of grote beurt tot en met een complete revisie waarbij de motor uit elkaar gaat. Hierbij wordt elk onderdeel weer optimaal gemaakt. Bent u op zoek naar Tuning of meer vermogen voor uw volvo, dan bent u bij ons aan het goede adres.

Uw vragen over Volvo

Naam:*

E-mail:*

Telefoon:

Uw vraag:*

Oldtimers

In de zomer van 1950 produceerde de onderneming een muisgrijs gespoten deluxe uitvoering (de PV444AS) i.p.v. de vaste standaardkleur zwart, met luxueuzere bekleding, bumperrozetten en chroomlijsten - dit alles slechts voor een iets hogere prijs.

witlijn_right_cont.jpg

Motorrevisie

Revisie van een motor is noodzakelijk na overmatige motorslijtage. Dit kan voorkomen na slecht onderhoud, het breken van de distributieriem, gebruik van verkeerde olie of te lang doorrijden met een klein defect. Of gewoon...

witlijn_right_cont.jpg

Cilinderkoprevisie

In de zomer van 1950 produceerde de onderneming een muisgrijs gespoten deluxe uitvoering (de PV444AS) i.p.v. de vaste standaardkleur zwart, met luxueuzere bekleding, bumperrozetten en chroomlijsten - dit alles slechts voor een iets hogere prijs.

witlijn_right_cont.jpg

Volvo onderdelen

Revisie van een motor is noodzakelijk na overmatige motorslijtage. Dit kan voorkomen na slecht onderhoud, het breken van de distributieriem, gebruik van verkeerde olie of te lang doorrijden met een klein defect. Of gewoon...

witlijn_right_cont.jpg

Fotogalleries:

BMW_M1_tuning.jpgBMW_M3_Alphine.jpgJaguar.jpgJaguar_E_type.jpgJaguar_Mk_II.jpgkapotte_onderdelen.jpg