volvo_PV51.jpg 

De Volvo-modellen personenauto's, van de laatste helft van de jaren 1930, waren allen van de PV51-56 serie. Alle modellen hebben dezelfde fundamentele carrosserievorm. Het verschil lag in bepaalde exterieur wijzigingen en niveaus van de apparatuur. Veel van deze auto's hebben de oorlogstijd gezien, ze liepen in die tijd op gas, wat een max. vermogen van 50 pk opleverde.

In 1936-1937, werden de Volvo PV51 (standaard) en de Volvo PV52 (luxe) auto's ingevoerd. Voor de Volvo PV53-56 modellen werd het uiterlijk aangepast met een nieuwe motorkap en een V-vormige grille. De Volvo PV55 en Volvo PV56 waren het de luxe versies en de Volvo PV53 en Volvo PV54 waren de standaard modellen. De Volvo PV55 en Volvo PV56 hadden uitklapbare zitplaatsen voor. 

De Volvo PV51ch en de Volvo PV57 werden verkocht als rollend chassis, met carrosserie volgens de eisen van de klant.

Model: Volvo PV51-57
Varianten: Volvo PV 51 (Standard), PV 51 Chassis, V 51 (In 1936 werd deze auto's gebouwd. Divergence aan PV 51 is onduidelijk), Volvo PV 52 (Luxe), Volvo PV 53 (Standard met zichtbare reservewiel te drukken), Volvo PV 54 (Standaard met convexe bagageruimte over), Volvo PV 55 (Luxe met zichtbare reservewiel te drukken), Volvo PV 56 (Luxe met convexe bagageruimte cover), Volvo PV 57 Chassis.
Productiejaar: 1936 -1945
Volume: 6905
Body: Sedan
Motor: In-line, 6-cil, zij klepper; 3670 cc; 84.14x110 mm, 86 pk bij 3400 tpm.
Transmissie: 3-versnellingen vloer hefboom; optionele overdrive met gratis wiel.
Remmen: Hydraulisch op alle wielen.
Afmetingen: Wielbasis 2880 mm.
Misc: Deze generatie was de eerste "kleinere" Volvo-auto, die gebouwd werd in grote aantallen.

Mannessen Engines

Motorrevisie - Soesterberg

Mannessen is gespecialiserd in de revisie van uw oude of nieuwe Volvo motor. Uw oude volvo motor kan bij ons langskomen voor een kleine of grote beurt tot en met een complete revisie waarbij de motor uit elkaar gaat. Hierbij wordt elk onderdeel weer optimaal gemaakt. Bent u op zoek naar Tuning of meer vermogen voor uw volvo, dan bent u bij ons aan het goede adres.

Uw vragen over Volvo

Naam:*

E-mail:*

Telefoon:

Uw vraag:*

Oldtimers

In de zomer van 1950 produceerde de onderneming een muisgrijs gespoten deluxe uitvoering (de PV444AS) i.p.v. de vaste standaardkleur zwart, met luxueuzere bekleding, bumperrozetten en chroomlijsten - dit alles slechts voor een iets hogere prijs.

witlijn_right_cont.jpg

Motorrevisie

Revisie van een motor is noodzakelijk na overmatige motorslijtage. Dit kan voorkomen na slecht onderhoud, het breken van de distributieriem, gebruik van verkeerde olie of te lang doorrijden met een klein defect. Of gewoon...

witlijn_right_cont.jpg

Cilinderkoprevisie

In de zomer van 1950 produceerde de onderneming een muisgrijs gespoten deluxe uitvoering (de PV444AS) i.p.v. de vaste standaardkleur zwart, met luxueuzere bekleding, bumperrozetten en chroomlijsten - dit alles slechts voor een iets hogere prijs.

witlijn_right_cont.jpg

Volvo onderdelen

Revisie van een motor is noodzakelijk na overmatige motorslijtage. Dit kan voorkomen na slecht onderhoud, het breken van de distributieriem, gebruik van verkeerde olie of te lang doorrijden met een klein defect. Of gewoon...

witlijn_right_cont.jpg

Fotogalleries:

BMW_M1_tuning.jpgBMW_M3_Alphine.jpgJaguar.jpgJaguar_E_type.jpgJaguar_Mk_II.jpgkapotte_onderdelen.jpg